عروس

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

پر مخاطب ها

    ابر برچسب ها

      خبرنامه

      عضویت

      نام کاربري :
      رمز عبور :

      راهنمای جهیزیه

       

      -آیا حتما باید جهیزیه را به صورت یک جا و کامل خریداری کرد؟

      پاسخ کاملا روشن است. خیر. شما از زمانی که نامزد می کنید تا روز عروسی به طور میانگین یک سال فرصت دارید. در این برهه ی زمانی، می توانید با حوصله و دقت وسایل مورد نیاز خودتان را خریداری کنید. بسیاری از بانوان ایرانی، از زمانی که دختران شان به سن ازدواج می رسند؛ کم کم شروع به خرید خرده ریزهای جهزیه اش می کنند. چنین خریدهایی اگر عقلانی انجام شود، می تواند در هنگام ازدواج و خرید جهیزیه بسیار کار راه انداز باشد. چرا که سرعت عمل شما را افزایش داده و هزینه هایتان را کاهش می دهد.

      -آیا حتما باید لوازم آشپزخانه را از مارک های خارجی تهیه کرد؟

      هیچ محدودیتی برای خرید شما وجود ندارد. در اینکه مارک های خارجی، با کیفیت و با دوام هستند تردیدی وجود ندارد. اما دلیل نمی شود کالاهای ایرانی را به صورت کلی محکوم به بی کیفیتی کنیم. در بین برند های ایرانی هم کالاهای خوبی وجود دارد که با کمی تحقیق می توان با خیالی راحت از آن کالاها خریداری کرد.

      -سرویس های چینی باید چند نفره تهیه شوند؟

      در حالت کلی برای هیچ کدام از لوازم جهیزیه باید و اجباری وجود ندارد. نکته ی بارز در خرید جهیزیه سلیقه و باور خود شماست. اما در حالت کلی سرویس های چینی معمولا 12 نفره خریداری می شوند. بعضی افراد دوست دارد ظروف دم دستی از ظروف مهمان جدا باشد؛ که برای این مورد دو راه پیش رو دارند، یا یک سرویس جداگانه ی چینی یا آرکوپال برای دم دست خریداری کنند، یا ظروف چینی را 18 نفره خرید کنند تا خیال شان تا چند سال از بابت مهمانی ها راحت باشد.

      کدام وسایل برای جهیزیه ضرورت کمتری دارند؟

      عموما توصیه می شود که وسایل کم کاربرد، تزئینی و لوکس برای جهیزیه خریداری نشود. چرا که به عنوان شهروندان یک جامعه ی اسلامی و متمدن باید داعیه ی ساده زیستی و دوری از چشم و هم چشمی ها را داشته باشیم. برای ترویج فرهنگ حسنه ی ازدواج آسان باید پیش گام باشیم. پس برای نیل به این هدف، بهتر است تا حد ممکن از ریخت و پاش های اضافه خودداری کنیم.
      وسایل برقی کم کاربرد که سال ها در کابینت های آشپزخانه خاک خواهند خورد، وسایل تزئینی که شما تنها دردسر گردگیری شان را بر عهده خواهید داشت، وسایل لوکس و گران بها، از جمله وسایل غیر ضروری در خرید جهیزیه به شمار می روند. به طور کلی سعی کنید وسایلی را که مادرهایتان در زندگی های چندین ساله، نیازشان را حس نکرده اند، خریداری نکنید.

       

      توصیه ی پایانی:

      در اینکه جنس ایرانی بخریم یا خارجی، توصیه ی اصلی ما خرید جنس خوب و با کیفیت است. به عنوان مثال وقتی در صنعت چینی و کریستال، جنس های خوب ایرانی در اختیار ماست که هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمت مناسبی، لزومی ندارد که به سراغ جنس های وارداتی برویم. حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و صنعت ایرانی است. اگر از تولید ملی حمایت شود بی شک کیفیت و خدمات این محصولات هم افزایش خواهد یافت. در صنعت فرش دست بافت، استیل و همین طور مبلمان، اجناس ایرانی هم پای اجناس خارجی رقابت کرده و محصولات با کیفیتی عرضه می کنند.
      امیدواریم با دیدی باز و قلبی پر امید اقدام به خرید جهیزیه ی عروسی تان بکنید و زندگی شاد و سالمی داشته باشید.

       

      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:21
      بازدید : 407

      لباس عروس

       

      یکی دیگه از انتخاب های مهم عروس خانم ها لباس عروس هستش. در این پست میخوام چند نکته ی مهم رو بهتون یادآوری کنم که برای خرید لباس عروس به دردتون می خوره.

      عروس خانم های قد بلند می توانند از لباس های بلند و دنباله دار استفاده کنند. منطقی باشید و بپذیرید که اگر قد کوتاهی دارید نباید چنین لباسی را انتخاب کنید زیرا به اصطلاح در لباستان گم خواهید شد. همچنین در نظر داشته باشید که لباس های بدون دنباله سبک ترند و برای تحرک و رقصیدن راحت ترند.

       اگر قسمت های پایینی اندام شما چاق است یا به اصطلاح اندامی گلابی شکل دارید، لباس هایی با دامن پف دار و یا A شکل برای شما بهتر هستند.

       روزی که برای پرو لباس عروس می روید حتما کفش عروسی را با خودتان ببرید و همچنین لباس زیری که برای آن شب تهیه کرده اید را نیز بپوشید. زیرا قد لباس شما بسته به مقدار پاشنه ی کفشتان می باشد و همچنین تنگی یا گشادی یقه ی لباستان نیز با پوشیدن لباس زیر مد نظرتان مشخص می شود.

       چند روز مانده به مراسم لباستان را بخار بدهید. برای این کار می توانید لباستان را به مزون لباس عروستان بسپارید و یا یک خشکشویی قابل اعتماد و خوش قول پیدا کنید.

       کفش مورد نظرتان را در خانه بپوشید و با آن راه بروید تا به آن عادت کنید و اگر نیاز است تا کفشتان جا باز کند این امر را به روز عروسی موکول نکنید. درضمن به هیچ عنوان لباستان را تا روز عروسی نپوشید.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:18
      بازدید : 386

      چگونه گذشته را فراموش کنیم

       

      خیلی ها معتقدند گذشته ها هیچ وقت نمی گذرند؛ همیشه چیزی از گذشته در زندگی انسان باقی می ماند و امتداد پیدا میکند و اثرش را در بخش های مختلف حال و آینده ی زندگی فرد باقی می گذارد. حالا می خواهیم از این گذشته ای که همه ی ما در زندگی کم و بیش تجربه اش کرده ایم، دست بکشیم و در زندگی حال و آینده مان متمرکز شویم.

      فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید. درمواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جاییکه می‌توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید.

      فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دانید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید. فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته‌تان فکر کنید. فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید. زمان می‌گذرد و شما هم باید از گذشته بگذرید. زخم‌هایتان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جا می‌ماند.


      1-تصمیم بگیر
      برای رها کردن خاطرات گذشته، ابتدا لازم است تصمیم بگیری. تصمیم بگیر که آدم های گذشته را با تمام خاطرات خوب و بدشان به زباله دان تاریخ بیندازی.

      2- اراده کن
      اراده کن که روی تصمیمی که گرفته ای بایستی. اجازه نده افکار منفی دوباره گذشته را در قلب و روحت زنده کنند.

      3- حرف بزن
      یک بار برای همیشه تمام آن چیزهایی را که از گذشته باقی مانده اند، مرور کن، حرف بزن، وجودت را خالی کن و بعد برای همیشه پرونده اش را ببند.

      4- مظلوم نمایی نکن
      سعی نکن خودت را تبرئه کنی، به هر حال در ایجاد ارتباط های ناموفق، خودت هم سهم داشته ای، سعی کن اشتباهاتت را بپذیری و با آن ها کنار بیایی.

      5- دیگران را متهم نکن
      برخلاف چیزی که فکر می کنی، خیلی ها اهمیتی برای احساس تو قائل نیستند، برای جلب توجه دیگران، سعی نکن آدم های زندگی گذشته ات را بیش از چیزی که بودند، متهم جلوه دهی.

      6- روی زندگی حال تمرکز کن
      سعی کن نقاط قوت زندگی ات در زمان حال را پیدا کنی،  نقاط قوت ات را پررنگ کن، سعی کن از لحظه هایی که در حال سپری کردن شان هستی لذت ببری.

      7- ببخش و فراموش کن
      شاید این جمله ی معروف را شنیده باشی که «می بخشمت نه به خاطر اینکه تو لایق بخششی بلکه من لایق آرامش هستم». پس با تمام وجودت بهش عمل کن.

      8- گذشته را با خودت حمل نکن
      زندگی ات در حال جریانه. اگر تو بخوای با گذشته زندگی کنی و به خاطر جفایی که در حقت شده، مدام غصه بخوری در حالی که اون آدم ها دارن زندگی شون رو می کن، شبیه اینه که سم بخوری ولی انتظار داشته باشی دیگران بمیرن!

       

      9- طرز تفکرت را تغییر بده
      اگر تا کنون به این نکته فکر کرده ای که گذشته را می توان در زمان حال امتداد داد، حالا وقتش رسیده که به اشتباهات خودت اعتراف کنی و دست از تفکر غلط بکشی.

      10- منفی بافی نکن
      زندگی همیشه دو روی خوب و بد دارد. اینکه در گذشته خوش شانس نبودی، دلیل نمی شود در آینده هم همین روال ادامه یابد.

      11- خاطراتت را یادداشت کن
      تمام آن اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و حالا فکر کردن به آن ها عذابت می دهد را یادداشت کن، با تمام خشم و نفرتی که از اتفاق ها و آدم ها داری، بعد از اتمام کار حس بهتری خواهی داشت.

      12- دوستانت را عوض کن
      دوستان قدیمی و مخصوصا دوستانی را که رابطه ای در گذشته را مدام برات تداعی می کنند، کنار بگذار. مکان های جدید و دوستان جدیدی انتخاب کن. کسانی را ملاقات کن که قصه ات را ندانند و شروع کن به ساختن خاطره های جدید.

      13- سعی نکن همه را راضی نگه داری
      تلاش برای جلب رضایت همه ی آدم های زندگی، معمولا تلاشی محکوم به شکست است. چون هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:15
      بازدید : 369

      راهنمای تالار عروسی

      سرآغاز زندگی مشترک جشن عروسی است. یک جشن باشکوه، می تواند آغاز یک زندگی عاشقانه و توام با آرامش باشد. پس برای چنین مراسمی باید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم.

       

      در ابتدا بهتر است به نحوه ی برگزاری مراسم و کم و کیف آن بپردازیم.

      • اینکه قرار است عروسی ما در چه ابعادی برگزار شود.
      • چه تعداد مهمان دعوت خواهند شد و بهترین گزینه برای برگزاری چنین جشنی کدام است.

      معمولا برای محل برگزاری عروسی دو گزینه در اختیار داریم.

       

      • برگزاری مراسم در سالن ها و تالار های عروسی
      • و برگزاری در باغ تالارها.

      هر کدام از این دو گزینه هم دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند.

      لیست مهمانان عروسی

      • یک لیست از مهمان ها را برای خود تهیه کنید بعلاوه یک لیست اضافه برای مهمان های رزروی هم داشته باشید.
      • همیشه در نظر داشته باشید که این لیست ها نوسان دارد، یعنی ممکن است به تعداد مهمان های شما افزوده و یا بالعکس کاسته شود.
      • برای این کار بهتر است یه فهرست جایگزینی تهیه نمایید؛ تا بتوانید مهمان های رزروی را در صورت لزوم جایگزین کنید.
       

      موقعیت مکانی و دسترسی محل برگزاری مراسم عروسی

      محل برگزاری مراسم باید سر راست باشد تا دسترسی به آن برای همه ی مهمان ها امکان پذیر باشد. انتخاب مکان های پرت و دور افتاده، پر ترافیک و شلوغ، با دسترسی های سخت و صعب العبور باعث ایجاد تنش و کلافگی برای مهمان ها خواهد شد؛ خصوصا خانواده هایی که بچه ی خردسال و یا افراد سالمند دارند.

       

      - بسته به اینکه در فصل تابستان ازدواج می کنید یا زمستان، به سیستم گرمایش و سرمایش مکان عروسی تان باید توجه کنید

       

      2- با توجه به ظرفیت تالار مهمانان خود دعوت کنید.

       

      3- سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد.

       

      4- روز قبل از مراسم ، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است.

       

      5- ساعت تحویل و دریافت سالن را بپرسید.

       

      6- درباره ی گروه موسیقی و در کل برنامه های تالار درباره ی پخش موسیقی به طور دقیق پرس و جو کنید.

       

      7- در همان اول کار و موقع بستن قرارداد با مدیر تالار عروسی، حتما مسائلی را که مد نظرتان است و روی آن حساس هستید را مطرح کنید.

       

      8- حتما با مدیر تالار برای انواع پیش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبتتان را نهایی کنید ، اینکار باعث می شود که هم شما خیالتان از همه لحاظ آسوده خاطر باشد و هم در روز مراسم عروسی دچار هیچگونه اشتباهی نشوند.

       


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:10
      بازدید : 301

      دلم برای تو تنگ است

      هوالمحبوب

       

      دلم برای تو تنگ شده است

      اما نمیدانم چکارکنم

      مثل پرنده ای لالم

      که میخواهد آواز بخواند و نمیتواند

      نیمی آتشم،

      نیمی باران.

      اما باران هم،

      آتشم را خاموش نمیکند.

       

      #رسول‌_یونان

       

       


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:04
      بازدید : 444

      حلقه ازدواج

       

      بی گمان یکی از زیباترین لحظه های هر ازدواجی، خرید حلقه های ازدواج است. خریدی که قبل از عقد صورت می گیرد و معمولا عروس خانم ها و آقا داماد ها زمان زیادی را صرف انتخاب آن می کنند. حلقه هایی که به رغم سادگی شان بسیار پر معنا هستند. حلقه هایی که نشان وفاداری، علاقمندی و پیوند و تعهدی است که در میان دو انسان بسته می شود. با تمام این تفاسیر اما ممکن است درباره ی پیشینه ی این حلقه ها، نحوه ی انتخاب حلقه های ازدواج و همچنین خاصیت سنگ هایی که در بعضی از حلقه ها به کار برده می شود و نحوه ی تشخیص اصل یا بدل بودن این نوع سنگ ها نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشیم.پس لازم است درباره ی این حلقه های مقدس بیشتر بدانیم.

       

       

      حلقه ی ازدواج ریشه ای دیرینه در فرهنگ ایران باستان دارد، ریشه ی آن به آیین میترائیسم برمی گردد. حلقه ای که نشانده ی پیوند عمیق بین زن و شوهر است.

      حلقه ی ازدواج دایره ای شکل است که نشان دهنده ی علاقه ی بی انتهای عروس و داماد به هم می باشد، جنس آن از طلاست که زیباترین و ماندگارترین فلز به شمار می رود، چرا که عشق زن و شوهر نیز ماندگار و ابدی است.

      در انتخاب و نگهداری حلقه باید به چند نکته دقت کرد:

       

      بودجه:همیشه باید احتمال بدهید که ممکن است بیشتر از بودجه تان خرید کنید.

      اصل بودن نگین ها: نگین های اصل به طبع گران بهاترو زیباترند. دقت کنید که نگین ها به خوبی روی کار سوار شده باشند، چرا که ممکن است بعد از مدتی استفاده، نگین انگشتر شما از آن جدا شود.

      سایز حلقه: احتمال دارد که شما بعد از ازدواج کمی چاق تر شوید، بنابراین حلقه ی ازدواج تان را تنگ انتخاب نکنید؛ چرا که ممکن است بعد ها با تغییر سایز، نتوانید از آن استفاده کنید.

      رنگ پوست و اندازه انگشت: اگر رنگ انگشتان شما سفید یخی است، بهتر است طلای سفید انتخاب کنید. اما اگر پوست تان تیره است طلای زرد، در دست شما جلوه ی بیشتری خواهد داشت. همچنین اگر انگشتانی باریک و کشیده دارید، از حلقه های خیلی درشت و پر نگین انتخاب نکنید؛ چرا که جلوه شان را در دست شما از دست خواهند داد.

      هنگام شستشو با شوینده ها، حتما حلقه ی خود را از دست خارج کنید؛ چرا که این مواد ممکن است روی انگشتر شما رسوب کنند.

       

       


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:00
      بازدید : 421

      لباس روز خواستگاری

       

      انتخاب لباس برای روز خواستگاری به خیلی از عوامل جانبی بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه آیا شما با آقای خواستگار آشنایی قبلی دارید یا خیر، اگر خواستگار شما همان کسی باشد که مدت هاست مراحل آشنایی را با او طی کرده اید و حالا در نقطه ی نهایی به روز خواستگاری رسیده اید، پس می توانید از پوشش های راحت تری استفاده کنید.

       اما اگر خواستگاری شما به شکل کاملا سنتی انجام می گیرد، رعایت یک سری از فاکتورها لازم است. اینکه لباس شما در وهله ی اول معرف بخشی از شخصیت و علایق شماست، پس حساسیت شما کاملا منطقی است. به شرطی که حالت وسواس گونه به خود نگیرد.

       نکته ی مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که از نظر دینی و اعتقادی چه نوع پوششی را می پسندید. اگر در طول زندگی خود همواره لباس های راحت می پوشید و به پوشیدگی آن اهمیتی نمی دهید، قرار نیست در روز خواستگاری خلاف آن را عمل کنید.

       بالعکس اگر ظاهری پوشیده دارید باید همان ظاهر پوشیده را در روز خواستگاری هم حفظ کنید، تا بین خود واقعی تان و خودی که در روز خواستگاری به داماد و خانواده اش معرفی می ، اختلاف فاحشی ایجاد نشود.

       از آنجا که خواستگاری برای خیلی از دخترخانم ها اولین مواجهه با خانواده ی همسر آیندشان است، پس باید به بهترین شکل ممکن در آن ظاهر شوند. هر چند ظاهر تا حدی نشانگر شخصیت انسان است و نمی توان از روی پوشش انسان ها را قضاوت کرد؛ ولی زیبایی بصری تاثیر بسزایی در انتخاب و شکل گیری خط فکری افراد، مخصوصا آقایان، دارد. پس این مسئله را جدی بگیرید.

       بهترین سبک: خودتان باشید.

      شما هنوز فاصله ی زیادی تا ازدواج در پیش رو دارید. پس سعی کنید از لباس هایی استفاده کنید که، مناسب دختر خانم هاست و همچنین ظاهری برازنده به شما می دهد.

      لباس های شلوغ با نقش های درهم و برهم، لباس هایی از جنس گیپور و دانتل، کت و شلوار و کت و دامن، خیلی برای روز خواستگاری مناسب نیستند. بهتر است از پیراهن های اسپورت دخترانه، بلوز و دامن، و لباس هایی از این دست برای روز خواستگاری تان استفاده کنید.

      رنگ لباس چطور باشد؟

      سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که رنگ های خیلی تند و جیغ یا رنگ های خیلی تیره نداشته باشد. رنگ های روشن و ملایم حس صمیمت را بیشتر منعکس می کنند. سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که دخترانگی تان را بیشتر نشان دهد و مهم تر از همه خودتان در این لباس ها احساس راحتی کنید.

       مناسب اندام تان لباس بپوشید!

      اگر چاق هستید، لباسی بپوشید که چاقی تان کمتر به چشم بیاید. اگر بیش از حد لاغر هستید، لباس تان را به نحوی انتخاب کنید که کمی شما را پرتر نشان دهد.

       چه لباس هایی را نپوشید!

      برای اولین جلسه ی خواستگاری از لباس های دکلته، تاب و دامن های کوتاه، ساپورت های نازک و لباس هایی از این دست استفاده نکنید. برای چنین پوشش هایی زمان زیادی خواهید داشت.

      همچنین از پوشش های اداری به شدت اجتناب کنید. اگر دوست دارید پوشیده و محجبه به نظر برسید، می توانید از چادرهای طرح دار استفاده کنید. لزومی ندارد مانتوی رنگ تیره به تن کنید. چون مراسم خواستگاری یک نوع مهمانی رسمی است و مانتوهای اداری برای یک مراسم رسمی اصلا گزینه ی مناسبی نیستند.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 8:55
      بازدید : 310

      سفره عقد ایرانی

       

      اولین نکته ای که با دیدن عنوان، به ذهن خطور می کند این است که، اصولا منشا سفره ی عقد چیست و چه ضرورتی برای آن وجود دارد؟

       

      البته به سادگی می توان از ظاهر امر پاسخ این پرسش را یافت. همبستگی و ترکیبی که در سفره وجود دارد، چیزی را برای ما یادآور می شود که نشات گرفته از کانون زندگی است. حتی ملزومات سفره ی عقد نیز این مدعا را تایید می کنند. قرآن که به عنوان کتاب آسمانی ما، در صدر این سفره قرار دارد؛ خود دلیلی بر حفظ این سنت است، آینه که نشانگر روشنایی و پاکی و صداقت است؛ مصداقی برای کانون نورانی زندگی است. شمع مصداقی برای گرمی و حرارت عشق. به همین ترتیب می توان برای هر یک از ملزومات سفره ما به ازایی عینی در زندگی واقعی یافت.

       

      بی شک ورای این سخنان باید چیزی مستحکم تر وجود داشته باشد تا به خود بقبولانیم که در مراسم عقد، بودن سفره ضروری است وآن نمادی است که از هر چیز برای آن استفاده می شود. به طوری که بدون آن نماد امکان زیادی وجود دارد بسیاری از سنت ها رو به زوال رود. همانطور که خوشه ی گندم نماد برکت و پرباری است یا برگ زیتون نماد صلح، همینطور هر یک از ملزومات سفره ی عقد نمادی برای مفهومی فراتر از خود هستند که در کنار هم قرار گرفتن هر یک از آنها و تجمع این نمادهای مفهومی، خود ابهت و شکوه خاصی به سفره ی عقد می دهد. نوروز را با سفره ی هفت سینش و مراسم عقد را با سفره ی عقدش می شناسیم.

       

      متاسفانه امروزه مراسم عروسی بالاخص سفره های عقد، حکم صورتکهایی را پیدا کرده است که بیشتر برای ترکاندن چشم حسود و بخیل استفاده می شود. چه بسا در چنین مجالس مجلل و پر طمطراقی، از نظر باطنی و درونی، احساس آرامشی در زوجین وجود نداشته باشد و چه بسا زوجینی که به خاطر این بایدهای کمر شکن و هزینه های هنگفت قربانی خویشتن فریبی یا تعصب ناموجه برای ادای سنتها شده اند.

       

      بنابراین توصیه می شود که سفره ی عقد تجمل نما نباشد. به عبارتی باید به این باور برسیم که، ما ازدواج می کنیم که تمنیات و آرزوهای خود را برده ی خویش سازیم نه اینکه خود برده ی خواستها و آرزوهایمان شویم. گرچه در این گفته های اخیر هیچ تاکیدی به عمل آورده نمی شود تا گامی در جهت اسطوره سازی مجدد قلمداد نشود.

       

      هارمونی سفره ی عقد

      اگر فلسفه ی زیبایی را مورد بررسی قرار دهیم، می توان دو نگرش را مد نظر داشت:

       

      نخست درکی زیبایی شناسانه از اشیا و مناظر به طور آزاد و خارج از هرگونه وابستگی، دوم درکی وابسته، توام با مقایسه ی یک مورد خاص با چند مورد متفاوت.

       

      به عنوان مثال وقتی می گوییم که فلان گل به نظر من زیباست نظر شخصی از آن گل ارائه داده ایم که خالی از هر گونه مقایسه است. درین مورد عقیده ی ما درکی آزاد است ولی وقتی یک گل را در میان چندین گل مقایسه می کنیم حکم نگرش وابسته را می گیرد.

       

      ابتکار و به کار گرفتن قوه ی خلاق، در سفره آرایی و تمام جوانب هنر نقشی اساسی دارد. ما باید نگاهی متمرکز و چند جانبه به سفره داشته باشیم که حاصل تجزیه و ترکیب عناصر متفاوت در سفره است. ممکن است یک شیئ به تنهایی زیبا دیده شود؛ ولی در مقام مقایسه با اشیاء دیگر یا در کنار یک شی دیگر زشت به نظر برسد. بنابراین توجه به نوع هارمونی و ترکیب رنگ در سفره ی عقد چشمگیر است و زیبایی آن را دو چندان می کند. تضاد رنگ ها بدون هیچ سنخیتی، یا شلوغی بیش از حد سفره، به طوری که اشیا در دل هم گم شوند؛ از زیبایی آن می کاهد. اینکه چه چیزی در کنار چه چیز قرار ، یا چه رنگی با کدام زمینه همخوانی داشته باشد، نیاز به هنرمندی خاصی دارد.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 8:52
      بازدید : 333

      چرا ازدواج و دلایل و هدف از آن؟

       

      دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد و نظر افراد می تواند در این خصوص متفاوت باشد. ما ازدواج می کنیم تا به خوشبختی دست پیدا کنیم. چرا که بر اساس آمارهای موجود افراد متاهل خوشبخت تر از افراد مجرد هستند. ازدواج می کنیم تا سالم تر بمانیم، چون ازدواج و برقراری رابطه خوب، سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. ازدواج همان طور که خداوند در قرآن وعده داده است، روزی را گسترش می دهد، با ازدواج افراد وضعیت مالی بهتری پیدا می کنند. یکی دیگر از دلایل پر اهمیت مردم برای ازدواج کردن، احساس نیاز به عشق ورزیدن و دوست داشته شدن است. همچنین ازدواج به زندگی معنا می بخشد، طی مسیر زندگی با یک همسفر لذت بخش تر خواهد بود. ازدواج جامعه را از آسیب های اجتماعی تا حد زیادی مصون نگه می دارد و به ثبات آن کمک می کند؛ چرا که خانواده رکن اساسی هر جامعه ای است.

       

      ازدواج افراد را به خودشناسی می رساند، افراد نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کنند و بهتر می توانند با آن ها کنار بیایند. با ازدواج مسولیت های زندگی افزایش پیدا می کند، انسان تلاش بیشتری می کند لذا به رشد شخصیتی دست پیدا می کند. تجربه هایی در زندگی وجود دارد، که تنها در سایه ی ازدواج امکان محقق شدن دارد، پذیرش نقش پدری و مادری تنها در ازدواج رخ می دهد. البته باید توجه داشت که تمام این اتفاق های مثبت زمانی رخ می دهند که ما یک ازدواج درست را تجربه کنیم.

       

      برای مطالعه بیشتر به سایت عروس مراجعه کنید.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 8:46
      بازدید : 408

      اولین قدم

      هوالمحبوب

      سلام.

      قرار است این وبلاگ، محلی باشد برای بازنشر مطالب مفید در حوزه ی عروسی. هرچیز یکه مخاطب های جواب مشتاق شنیدنش هستند. مطالبی که در آستانه ی عروسی برایتان مفید خواهد بود. عکس های زیبایی که همه دنبالش هستند و...

      خوشحال هستم که اینجا می نویسیم.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 8:38
      بازدید : 289

      صفحات وب